4 Ocak 2016 Pazartesi

Ev Yapımı Bebek Bisküvisi


Paket gıdalar bebeklerin hayatlarında olmalı mı? Kocaman bir soru işareti..

"Bebekler için üretilmiş canım, güvenilir markalar bunlar, neden kullanılmasın ki?"
"Hayatı kolaylaştırıyor, yapılmışı, hazırı varken neden uğraşalım ki?"

Gibi gibi bir sürü eleştirel soruyu bıkmadan usanmadan aynı örnekleri vererek cevapladım. Burada da aynı yaşanmış örneği vereceğim. 

(Bu arada bütün bunları okuyup, araştırıp, yaşamadan önce ben de Yağmur'a sabah kahvaltılarında bebek bisküvisi verdim).

Neyse, gelelim yaşanmış örneğe  :) Annem mozaik pasta yapmak için bebe bisküvisi almıştı, ben de tadını çok sevdiğim için kalanını çayla yemek için salona getirdim. Sehpanın üzerinde ağzı açık bir şekilde unutmuşum. Ertesi güne kadar ağzı açık sehpanın üzerinde durdu, temizlik yaparken onu oradan aldım, mutfağa götürmeye üşendim ve salon masasının üzerine koydum :)))) onu da orada tam 1 hafta unuttum. Evet çok unutkanım ama konu bu değil. :) 8 gün sonra ağzı açık olan bisküvi bozulmuş mudur acaba diye merak edip tadına baktım. Tadı ilk günki gibi taze ve yumuşama olmamıştı bile. Kıtır kıtır yedim bir güzel... Düşünün içinde nasıl bir koruma maddesi, katkı, ilave var ki yumuşamamıştı bile 8 gündür. Biz bunu bebeklerimize veriyoruz. Teni zarar görmesin diye beyaz sabun kullandığımız, içini dışını ütüleyerek mikroplardan arındırdığımız çamaşırlar giydirdiğimiz bebeğimizin minicik midesine bu kimyasalların girmesine göz yumuyoruz. 

İsteyen anne istediği gıdayı bebeğine vermekte özgürdür. Hiç bir ürünü ya da markayı karalama amaçlı değildir bu yazım.. Sadece bebeklerimize bir gıdayı vermeden önce iki kere düşünmeliyiz. 

Ben hamuru 1 kez fazla miktarda hazırlayıp, ihtiyaç olduğunda çıkarıp fırınlıyorum. Böylece çalışan anneler için de ayda 1 kez haftasonu hamur hazırlayıp, haftada 1 kez de fırınlamak oldukça pratik olur. 

Aşağıda vereceğim tarife benzer tarifler internette çokça mevcut. En azından içinde bildiğimiz maddeler var, anne elinin lezzetinden çıkmış, tazecik :) Üstelik 6-7 gün içinde tüketilmezse, kapalı kavanoz içinde bile olsa kazık gibi oluyor, yeniden tazesini hazırlamaya mecbursunuz :)

Malzemeler:
4 yemek kaşığı tereyağı
Yarım çay bardağı irmik
1 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı yoğurdu suyu
Yarım çay bardağı mevsim meyvesi püresi
2 çay bardağı pirinç unu
2 çay bardağı tam buğday unu

hepsini karıştırıyoruz, 175 derece önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz. 
Afiyet olsun :)



2 yorum:

  1. Tarifiniz için çok teşekkürler. İçeriği bakımından https://www.hunnap.com.tr/tr/urundetay/keci-sutlu-bebe-biskuvisi bunu çok öneriyorlar siz ne diyorsunuz?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba rica ederim . Biraz gec bir yanit olacak kusura bakmayin. Evet hunnap keci sutu bebek biskuvisini tesadufen bir bebek urunleri fuarinda kesfettim. Kizima verdigimde 2.5 yasindaydi. Gayet severek yedi. Icerigi de digerlerine gore daha masum ama sonucta raf urunu. Omrunu uzun tutmak icin kimyasallar kullaniliyordur. Evde yapilan candir diyorum.

    YanıtlaSil

© Sağanak Yağışlı Blog Template designed by Juvmom - Sesukamu