27 Mart 2016 Pazar

Pütürlü Gıda Sorunsalı

Özellikle bebeği ek gıdaya yeni geçmiş ve pütür yiyemeyen bebeklerin annelere sesleniyorum. Şimdi lütfen sakin olun ve elinizdeki kaşığı sessizce masanın üzerine bırakın. Siz hiç hayatının sonuna kadar püre ile beslenen bir insanoğlu gördünüz mü? Mesela bir restoranda sipariş verirken; "Ben brokoli püresi istiyorum, yanına da çatalla iyice ezilmiş köfte lütfen." diye sipariş veren biri ile hiç karşılaştınız mı? Hayır ben karşılaşmadım da... Lütfen bebeğinizi bu konuda zorlamayın. Ben bir süreliğine etrafımdaki insanların gazına gelip o hataya düştüm. 
Dişlerini yaptırmak için çektirmek durumunda kalan hastalarına, hekimler bir süreliğine sıvı gıda ile beslenmelerini öneriyor öyle değil mi? Peki biz niçin ağzında 3-5 inci tanesi dişi olan el kadar bebeye katı beslenme konusunda envai çeşit işkence uygulamaktayız? Bence asıl sorulması gereken soru bu... 
Çiğneme ve yutkunma alışkanlığı henüz gelişmemiş olan bebeklerin elinde koca koca gevrekler, köşeli köşeli ekmekler görüyorum. Büyük bir parçayı yutamama ihtimalini hiç bir anneye hatırlatmak istemem ama, bazılarımızın bu konuda kendine öz eleştiri yapmasında fayda olduğunu düşünüyorum. 
Yağmur yaklaşık 16. ayına kadar püre ile beslendi. Ağzına kıyma tanesi gelse öğürüyordu. İlk kez 6 aylıkken minik bir karpuz tanesi ile yaklaşık 6-7 dk süren kusma krizi sayesinde tanıştık pütür sorunumuzla. Hemen hemen 10 ay devam etti. Gittiğim her yere blendarımı yanımda götürdüm. Misafirliklere, otellere, tatile.. Pilavı, köfteyi, musakkayı bile blendardan geçirerek verdim. İnsanların anlamsız bakışlarından hiç alınmadım. Çünkü ilk altı ay sadece anne sütü ile beslenen kızımı katı gıdaya alıştırmaya çalışıyordum. Kuşlar gibi ağzımda öğütüp besleyemeyeceğime göre, blendar benim için şarttı :)
17-18. aydan itibaren parmak patates ve köfte ile yavaş yavaş kendi ısırıp, çiğneme alışkanlığı kazandı. Şu anda hala meyve gibi ıslak ve sulu şeyleri elinde tutmaya tahammülü yok :D o yüzden hala kendi kendine meyve yiyebilmiş değil. Ama olsun, zamanla hepsine alışacak. Annelik sabır işi. Önemli olan onların sağlıkla büyümesi değil mi zaten? Gerisi zevkle yapılan işler silsilesi. 

Sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

© Sağanak Yağışlı Blog Template designed by Juvmom - Sesukamu