16 Aralık 2015 Çarşamba

Baby Led Weaning (!)


BLW - Baby Led Weaning yani bebeğin kendi kendine yemek yemesi... 

Yabancılaşma özentimizden payını alan bu kez bebeklerimiz... 
Bebek olmak mama yemeyi gerektirir.. 6 aylık bebeğin mama sandalyesine konulmuş tabağın içinde elma, armut parçaları, makarna ve pirinç taneleri görünce aklım şaşıyor. Bir kere o bebeğe önündeki tabağa ellememesi için nasıl bir sınır koyabildin ki çocuk tabağa dokunmuyor bile.. Bir diğer husus, Allah korusun çocuğun dişi yok, gıdaları ezmeyi, çiğnemeyi bilmiyor, o kaskatı yiyecek ya çocuğun nefes borusuna kaçsa? Yani elbette mama yerken de belli bir risk var ama en azından ağzının boşaldığına emin olarak ikinci kaşığı veriyoruz. Ağzında biriktirse o makarna tanelerini, sen yiyor sanacaksın.. Felaket tellalı değilim, öyle çok pimpirikli bir anne de değilim. Fakat ben bu blw konusunda gerçekten çok katıyım ve konunun tamamen dışında kalmaktan çok hoşnutum.. 
Elbette çocuğum vakti gelince kendi kendine yemek yemesini öğrenecek. Hangimizin annesi hala elinde püre ağzımıza yemek tıkıyor arkadaşlar? Bu aceleniz niye? İlla ki yiyecek bu çocuklar kendi kendilerine yemeklerini. Biliyorum ki bu yazımla yöntemi uygulayan annelerin tepkisini çekeceğim ama bunları yazmak zorundaydım. 
Bebek,  önüne koyduğunuz 5-6 makarna tanesi, yarım köfte kırıntısı ile öğünü geçiremez. Hele kahvaltı... iki üç parça peynir atıyor ağzına, minicik elleri ile tutmaya çalıştığı yumurta tanelerinden başarılı bir şekilde mideye indirebildikleri ile kahvaltı öğününü tamamlamış olduğunu mu varsayıyoruz? onu da merak ediyorum. Yoksa sadece alıştırma amaçlı bir özgüven çalışması mı bu blw? Eğer öyleyse bir nebze kabul edilebilir. (ki 6 ay yine çok erken) Ama bebeğin beslenmesinin tamamen o minik parmaklara emanet edilmesi düşüncesi çok saçma...

14 aylık bir bebeğin örnek kahvaltı menüsü:
1 bardak süt
1 yumurta
1 dilim peynir
1 çay kaşığı tereyağı
1 çay kaşığı bal
1/4 dilim bebek ekmeği
iken,  blw yöntemi ile kendi başına bunları yiyebiliyor olması takdire şayen..

Püre konusu ile blw yöntemini birbiri ile karıştırmak istemiyorum. Anneler bebeklerinin çiğneme ve yutma alışkanlıkları gelişmişse püre değil parçalı besin vermeliler. Hala aynı düşünüyorum. Ama ne kadar gözetim altında olursa olsun, isterse burnunun içinden gözlesinler, öğünleri bebekler ile başbaşa bırakma fikri en az 18. aya kadar gözden geçirilmesi gereken bir fikir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

© Sağanak Yağışlı Blog Template designed by Juvmom - Sesukamu