10 Aralık 2015 Perşembe

Yoğurt Yapımı

Yağmur ek gıdaya geçtikten sonra iki ay yoğurt yemedi. Ben de zorlamadım. Her gün az az mayaladım, teklif ettim ama ısrar etmedim... Derken yoğurt yemeye başladı, fakat bu sefer de ben yoğurt yapamamaya başladım :D inek sütü alerjisi olduğu için şöyle güzel kaymak kaymak sütler alamıyordum. İşte yoğurt mayalamak için denediğim sütler ve mayalar:

1) Kecheese pastorize keçi sütü, inek yoğrurdu mayası.
2) Atatürk Orman Çiftliği Keçi Sütü ile Keçi yoğurdu (mayası için)
3) Gülbahçe Köyü'nden açık keçi sütü
4) Baltalı Keçi Sütü
5) Anne Sütü (evet denedim)
6) Büyüyo Doğal Prebiyotik Yoğurt Mayası

ilk 2 ay Baltalı ile mayaladım, oluyordu. Sonra ne oldu bilmiyorum yoğurtlarım tutmamaya başladı. Kalorifer peteğinin üstünde ne güzel mis gibi yapıyordum minik kavanozuma, sonra birşeyi yalnış yapmaya başladım sanırım. Hadi dedik havalar ısındı, petekler yanmıyor, ısısını mı muhafaza edemiyorum, yoğurt makinesi aldık. Allahım yine olmuyor. Derken 15-20 gün daha geçti mi sana? Çocuk yoğurt yemeye başladı, ben de yoğurt yapamamaya.. 

Maalesef teslim oldum. 1 yaşına kadar Baby Mix yedi. (Yaklaşık 4 ay) Vermeden önce doktorumuza sordum, çok önermiyordu ama hiç yememesinden iyi olduğu için ve ülkedeki tek 6 ay üzeri bebekler için özel üretilmiş yoğurt olduğu için mecburen verdim. 

Bu durum da çok uzun sürmedi. Yağmur artık benim mayaladığım yoğurdu yiyor :) ilacım ise, Tire Süt Kooperatifi'nin organik günlük sütü. Allahım o nasıl güzel bir süttür! Şişeden cezveye dökerken ardında bıraktığı beyaz izi takip edersen sütün sahibi ineği bulursun. O kadar doğal ve lezzetli. 

Gelelim yapım aşamasınaaa,

Süt pastorize günlük olduğu için kaynatmıyoruz (düştüğüm yalnışlardan biri buymuş) ısıtıyoruz, Serçe parmağı batırıyoruz, 7 saniye kadar tutuyoruz, yanmayacak ama ısıracak :) işte o vakit altını kapatıyoruz cezvenin. 
Günlük mayaladığım için 1 su bardağı süte 1 tatlı kaşığı yoğurt kullanıyorum maya için...
Isıttığımız sütten mayalık ayırdığımız yoğurda azcık döküp ılıtıyoruz. Sonra cam minik bir kavanozu önce sıcak su ile çalkalıyoruz, ki ısıttığımız süt soğumasın. Sonra sütü içine döküyoruz ve ılıtılmış mayayı kenarından içine aktarıyoruz. Sadece 1 kez karıştırıp ağzını kapatmadan önce havlu kağıt koyup öyle kapatıyoruz. Kapak nem yapıp yoğurdumuzu sulandırmasın diye. 
Kavanozumuzu havlu ile sarıp sarmalayıp sıcak bir ortamda 6-7 saat kadar bekletiyoruz. Ben gece yatmadan yapıyorum. Sabaha taş gibi yoğurdum olmuş oluyor, en maşallahından :) 
Haydi bakalım geri dönüşlerinizi bekliyorum. 
Şifa olsun bebişlerimize :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

© Sağanak Yağışlı Blog Template designed by Juvmom - Sesukamu