10 Aralık 2015 Perşembe

Somonlu Bebek Püresi (anne şefin tavsiyesi) :)


Öncelikle şunu belirtmek isterim, ilk yazılarımın başlığında ay belirtmeye başlamıştım. Ama sonrasında doğru olmadığını düşündüm. Çünkü ben bu tarifleri denemeden önce her verdiğim sebze/meyve/et/balık/tavukta mutlaka 3 gün kuralını uyguladım. O yüzden biraz yavaş ilerledim. Lütfen siz de bebeğinize yeni birşey verirken bu kuralı uygulayın ve doktorunuza, sağlık ocağınıza mutlaka danışın. 

Malzemeler:
1 köfte büyüklüğünde somon dilimi
1 orta boy patates
1 havuç
1 t.kasigi k.mercimek
1 t.kasigi bulgur 

1/4 soğan

  • somonu ayri bir yerde hasladim, suyunu suzerek corbaya ekledim. Suzelim ki arada minik kilciklar varsa corbaya karismasin.
  •  en son hasladigim somonu didikleyip haşlanan sebzelere ilave ettim ve tel süzgeçten gecirdim.
  • oldukca yagli bir balik olduğu icin ilave z.yagi kullanmadim.

Afiyet olsun minnoş gurmelere :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

© Sağanak Yağışlı Blog Template designed by Juvmom - Sesukamu