9 Aralık 2015 Çarşamba

Yağmur'un Ek Gıda Serüveni

Uzun zamandır yapmak istediğim ama sürekli ertelediğim bir iş için kolları yeniden sıvadım. 
Yağmur'a hazırladığım püreleri, muhallebileri, kek ve bisküvilerin tariflerini buradan paylaşacağım. 
Fotoğraflar ile birlikte tarifleri de çoğunlukla instagram hesabımda yayınlıyorum zaten. Ama derli toplu ve daha ulaşılabilir olsun istedim. 

Ama hepsinden önce ek gıdaya geçişimizi özetlemek istiyorum. 


Yağmur ilk 5,5 ay sadece anne sütü ile beslendi. Doğumdan itibaren en büyük korkum Yağmur'un emmeyi reddetmesiydi ya da sütümün kesilmesi, azalmasıydı. Aslında bu ikisi birbiri ile bağlantılı. Çünkü bebek emmediği zaman annenin sütü azalıyor, sağmazsa da kesiliyor. 

Korktuğum başıma geldi. 2,5-3 aylıkken emmek istememeye başladı. Aslında sorun sadece sol göğsümden emmek istemesi ile başladı. Yağmur ne yapsam sağ taraftan emmek istemiyorduÜ Sola verirmiş gibi tersten tuttuk, yemedi. Uykusunda vermeyi denedim, o zaman da almadı. Süt sağma pompası almadığım için ilk zamanlar sağma şansım da olmadığı için ilk iki gün ne kadar canımın yandığını anlatamam... Çünkü bebek biriken sütü emmediği için inanılmaz bir ağrı oluyor. Ya sağacaksın ya da emecek yoksa sonu mastit. 

Kimsenin gözünü korkutmak istemem ama 3 ay böyle sürdü. Zaman zaman sütüm azaldı. Dakikalarca boş boş sağdım. Süt üretimi olsun diye. Yarım saat aralıksız sağıp 5 cc süt çıktığını bilirim. 
Bir gece yine süt yok, Yağmur aç ama emmiyor... Son çare dedim mama.. 30 cc kadar hazırladım soğuttum, o zamana kadar hiç biberon kullanmamıştık. Tahmin ettiğiniz gibi biberonu da reddetti. Ağzına dayadıkça bastı çığlığı. Kaşıkla vermeyi denedim, tadını beğenmedi. 1 kaşık verdim, ikincisini veremedim, mümkün değil ağzını açmıyordu... 
O gece 3 bardak Lactamil, yarım demet dereotu yedim arka arkaya.. Zaten o gece Lactamil'i son içişim oldu. Hala kutusunu görünce midem bulanıyor. Gece yarısına doğru sağdım, biraz çıktı. Kaşıkla verdim uyudu... Gece uykusunda biraz daha emdi..  6. ayın ortalarına kadar sadece uykularında emdi. Hiç ayıkken emdiğini bilmem...
5. ayın ortasında dr kontrolümüzde hiç kilo almadığını gördük. Dr. ek gıda zamanı dedi. Elma ile başlayalım, tadımlık tadımlık iki üç kaşık sebze çorbası ve yoğurt verebilirsin dedi. 
İlk meyvemiz elma :) ilk denemede başarıya ulaştık. Derken patates, havuç püresi. 6. aya kadar 15 gün ufak ufak bunlardan yedi. Arada kabak girdi işin içine.. Havuç ve patates daimi.. 
Bu arada uykuda anne sütüne devam. 6. ayın sonunda kahvaltıya geçtik. Yine anne sütü ilaveli yumurta sarısı, labne, tereyağı, bebek bisküvisi. Klasik başlangıç kahvaltısı.. 
7. ayın ortalarına doğru anne sütü kıymete bindi. Ayıkken de istemeye başladı. Yazın ise tamamen kendi isteği ile zorlama olmadan emmeye devam etti. 
Şimdi düşünüyorum, Yağmur kucağımda koridorda, ayakta, bağdaş kurarak, yatağın tepesinde zıplayarak, uykusunda, karanlıkta, aydınlıkta daha aklıma gelmeyen bir sürü yöntemle, kan ter içinde emzirmeye çalıştığım günleri.. İyiki vazgeçmemişim... İyiki teslim olmamışım. Şu an 15. ayımızın içindeyiz. Hala her istediği yerde emer. Avm, park, misafirlik, deniz, havuz fark etmez. 
Gece uykularım hala bölük börçük. Kesintisiz uyuduğum 5 saat yoktur. Ama olsun. Aylarca bugünler için savaştım. 
Allah tüm bebişlerimize bol anne sütlü günler, aylar nasip etsin. Sağlıkla kalın. 

3 yorum:

  1. Ah ben sarpa az mı mama hazırladım.Tarif de vereyim.
    1 yumurta sarısı
    1 çorba kaşığı labne peyniri
    1/2 çay bardağı ılık süt
    2 adet ceviz içi
    1 çorba kaşığı keçiboynuzu pekmezi
    2 adet petibör büsküvi
    1 adet etimek
    1 mandalin suyu
    Bisküvi,etimek ve cevizi rondo veya havan ile ezip diğer malzemeleri de katıp iyice karıştırıyordum :) Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. Ah ben sarpa az mı mama hazırladım.Tarif de vereyim.
    1 yumurta sarısı
    1 çorba kaşığı labne peyniri
    1/2 çay bardağı ılık süt
    2 adet ceviz içi
    1 çorba kaşığı keçiboynuzu pekmezi
    2 adet petibör büsküvi
    1 adet etimek
    1 mandalin suyu
    Bisküvi,etimek ve cevizi rondo veya havan ile ezip diğer malzemeleri de katıp iyice karıştırıyordum :) Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. abi çok teşekkür ederim. yarın hemen deneyip, en kısa zamanda da paylaşacağım :)

    YanıtlaSil

© Sağanak Yağışlı Blog Template designed by Juvmom - Sesukamu