10 Aralık 2015 Perşembe

Semizotlu Havuçlu Püre


Pişmiş halinin ıspanağa olan benzerliği ile gönüllerde taht kurmuş, yedikten sonra ağızda bıraktığı kekremsi tat (bayılıyorum bu tanımlamaya, hep kullanmak istemişimdir, bugüne nasipmiş) ile, ilkbahar-yaz aylarının vazgeçilmez sebzesi: semizotuuu :) Yağmur'un annesinin en sevdiği yeşil sebzelerin başını çeker. Karnımdayken bol bol midesine girdiğinden, lezzetine alışmış olacak ki, devamında da hiç zorlanmadık :)
Malzemeler:
Yarım demetten biraz daha az semizotu
1 havuç
1 patates
Keyfinize göre, pirinç, mercimek, irmik ya da bulgur (ben pirinç kullandım, daha çok yakışıyor)
Az su ile pişirip, çatalla ezin ya da tel süzgeçten geçirin. İkinci çocuğum olursa rondoyu bağışlamayı düşünüyorum. 
Kaseye alınca da 1 çay kaşığı zeytinyağı.

Biliyorum ilk ayların çorbaları çok sıkıcı. Ben 8. aya kadar sarımsak vermedim. Neden bilmiyorum, vermedim. Siz araştırın. Çok lezzet veriyor çorbalara, yoğurda... üstelik doğal antibiyotik. 
İlerleyen zamanlardaki bebek yemeklerimin hem pişirmesi daha zevkli (bol çeşit, baharat) hem de daha lezzetli. Sabır ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

© Sağanak Yağışlı Blog Template designed by Juvmom - Sesukamu