10 Aralık 2015 Perşembe

Yoğurt Yemeyen Bebeklere: Yoğurtlu Balkabağı Çorbası



Yağmur tam 2 ay ağzına yoğurt sürmedi. İşin komik tarafı iki ay boyunca haftada iki kere keçi sütü alıp (6. ayda süt proteini alerjisi çıktı ama geçti) her gün yoğurt mayaladım. Yemedi, mayaladım. Sonra bir gün aklıma bu geldi. Çorbalarla aramız iyiydi, neden çorbasında yoğurt olmasındı? 
O gün bugün yoğurt yiyoruz. Bebekleri anlamak bazen güç. İki ay yoğurt yemeyen veloş, bu çorba ve takip eden günler, aylar yoğurt yiyen bir bebek oldu. O yüzden aslında bu çorbamın adını YOĞURT YEDİREN ÇORBASI olarak değiştirmek istiyorum :) Kalanı da ben içmiştim hatta hiç unutmam, okka lezzetli yani ;)

Malzemeler:
1 küçük parça bal kabağı
1 yemek kaşığı pirinç
3 yemek kaşığı (keçi sütü ile mayalanmis) yoğurt
1 çay kaşığı z.yagi

Kabak ve pirinci ayri ayri haşlayıp birlestirdim en son yogurdu ekledim. Bir taşım kaynattiktan sonra ateşten alip soğumaya biraktim. Yağı ateşten aldiktan sonra ilave ediyoruz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

© Sağanak Yağışlı Blog Template designed by Juvmom - Sesukamu