17 Aralık 2015 Perşembe

Brokoli Çorbası


Brokolinin tadını herkes pek sevmez. Mesela eşimin bu konu ile ilgili fantastik fikirleri var. Süper bir gücü olsa brokolinin kökünü kurutmak istediğini söyler. Brokoliye beddua eder, inşallah yok olursun diye. Halbuki bir bilse faydalarını :))

Yağmur da babasının izinden istikrarlı bir şekilde gitme yolunu seçtiği için, ona brokoliyi baştan sevdirmeye karar verdim. Bebekler ne sever? Muhallebi kıvamında sütlü, tadı nişastalı  gibi tatlı ve kaygan gıdaları. 

Haydi ben malzemeleri vereyim o zaman:

1 su bardağı günlük süt
1 çorba kaşığı tam buğday unu 
1 tatlı kaşığı tereyağı
ve brokoli :) göz kararınıza göre... ben 6-7 top kullanıyorum. 

Brokoliler bir yerde haşlanırken, beşamel sosumuzu hazırlıyoruz. Tereyağında unu kavurup azar azar sütü ilave edip sürekli karıştırıyoruz. En son haşlanan brokoliyi süzüp beşamel sosumuzun içine atıyoruz ve rondodan geçiriyoruz. Bu şekli ile çok kıvamlı olacaktır. Kaynamış su ile açabilirsiniz. Sakın brokolinin suyundan koymayın. Evet çok vitaminlı ama bebişiniz çok gaz sancısı çekebilir :) 

Afiyetler olsuun...

2 yorum:

  1. Duygucum balkabağı ile brokoliyi birbirine yakıştırıyorum Doğa da çok seviyor😉

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

© Sağanak Yağışlı Blog Template designed by Juvmom - Sesukamu